XXVI SETMANA INTERNACIONAL D'ESTUDIS MEDIEVALS

Activitats » Congressos » XXVI Setmana Internacional d'Estudis Medievals

Aquestes setmanes es van organitzar en un principi, en Juny de 1973, per l' Institut d' Estudis Medievals de la Universitat Autònoma de Barcelona i desde 1983 en col·laboració amb el llavors Institut de Història Medieval, que actualment reb el nom d' Institut d' Estudis de la Cultura Medieval de la Universitat de Barcelona.

L' objectiu és la formació del professorat universitari des d'un punt de vista científic ja que està patrocinat pel CSIC (Consell Superior d' Investigacions Científiques). La presència de representacions estrangeres en aquest cicle de conferèncias dóna a la Setmana l' epítet d' Internacional.

Fins al dia d' avui, han passat per les Setmanes, tot un seguit de investigadors procedents de les universitats espanyoles i estrangeres. D' entre ells figures eminents com ara: Georges Duby, a més d' altres com: Dufourcq, Heers, Burns, Boscolo, Wolf i Peter Brown; i d' entre els espanyols: J.A. García de Cortázar, Riquer, Lacarra, Vernet, Font Rius, Coll i Alentorn, Ladero-Quesada, Iradiel, Valdeón, Mitre, Suárez, Riu etc...

Aquestes Jornades s' organitzen annualment al final del mes de Juny. El Curs, prèvia avaluació, equivaldrà a un crèdit. L' assistència, una vegada realitzada l' inscripció, és obligatòria de cara a la obtenció del Diploma corresponent.

Els passats dies 29 i 30 de Juny, i 1 de Juliol, l' Institut d' Estudis Medievals va organitzar, amb la col·laboració de Caixa de Catalunya, la XXVI edició de la Setmana Internacional d' Estudis Medievals a Barcelona, sota el títol de: El viatge dels textos a l' època medieval. Programa