24 d'Octubre de 2020 - Barcelona
Modalitat virtual
Perfil dels assistents:
Els participants proposats són diversos representants de la comunitat educativa a Catalunya: professorat, famílies, alumnat, administració, entitats socials i culturals.
Prioritats per al desenvolupament / reforma de polítiques educatives a ser abordades per l'activitat nacional a Espanya:
Els àmbits temàtics són quatre:
- Dimensió escolar: educació infantil i primària, educació secundària
- Dimensió comunitària: educació en el lleure comunitària, treball amb joves no acompanyats
Estructura general:
- 4 TAULES RODONES PARAL·LELES: Amb l'objectiu d'establir un debat reflexiu de les autoritats sobre les tres principals prioritats i reformes seleccionades, representades per les principals comunitats autònomes a Espanya, vinculades més fortament amb les polítiques educatives i culturals per a les persones immigrants al nostre país.
- SESSIÓ PLENÀRIA DE DEBAT I CONCLUSIONS: Sessió plenària final d'exposició de les conclusions i declaració d'intencions amb l'objectiu assumir compromisos que millorin i potenciïn les polítiques educatives per a les persones d'origen immigrant a Espanya.
Programa:
(Esdeveniment tancat per a convidats)
- 10.00- 12.00h: Un primer moment de treball en petit grup, per aprofundir en les qüestions relacionades amb l’àmbit de l’educació infantil i primària.
- TAULA 1. EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA (Coordinadora: Katia Pozos)
SURO DE DEBAT - TAULA 1
- TAULA 2. EDUCACIÓ SECUNDÀRIA (Coordinador: Pep Guardiola)
SURO DE DEBAT - TAULA 2
- TAULA 3. EDUCACIÓ EN EL LLEURE COMUNITÀRIA (Coordinador: Miquel Àngel Essomba)
SURO DE DEBAT - TAULA 3
- TAULA 4. TREBALL AMB JOVES NO ACOMPANYATS (Coordinadora: Anna Tarrés)
SURO DE DEBAT - TAULA 4
- 12.00-12.15 : Descans.
- 12.15-14.00: Un segon moment de plenari, en què cada petit grup exposa les seves conclusions (15 minuts per grup) i es genera un debat general per establir els vincles i l’articulació entre les idees sorgides a cada petit grup.
+Info: katiaveronica.pozos@uab.cat