Intercanvi de llibres amb la Universitat Politècnica de Dresden

Viernes, 6 Diciembre 2019 (Todo el día)
El grup

-

Els professors de recerca ICREA a la UAB Matthias M. Tischler i Alexander Fidora han iniciat un intercanvi oficial d’una sèrie de llibres publicats a l’Institut d’Estudis Medievals de la Universitat Autònoma de Barcelona i a l’institut soci alemany, Forschungsstelle für vergleichende Ordensgeschichte (FOVOG) de la Universitat Politècnica de Dresden.
Actualment, el FOVOG és el centre més important d’investigació comparativa sobre monaquisme medieval i publica la rellevant sèrie de llibres multilingües “Vita regularis. Ordnungen und Deutungen religiosen Lebens im Mittelalter" amb les subseccions "Abhandlungen" i "Editionen", així com una altra sèrie de llibres anomenada "Klöster als Innovationslabore", del grup de recerca Klöster im Hochmittelalter: Innovationslabore europäischer Lebensentwürfe und Ordnungsmodelle”, allotjat a les Acadèmies de Ciències i Humanitats a Leipzig i Heidelberg. Es tracta de dues sèries de llibres multilingües que fins ara no eren disponibles a Catalunya.

L’intercanvi d’aquestes sèries de llibres permetrà reforçar la difusió dels resultats de la investigació d’ambdós centres d’estudis medievals amb la seva especialització en transmissió de textos, edicions crítiques i estudis en els camps del monaquisme medieval, la filosofia, la teologia i la transculturalitat.