Edgar Iglesias Vidal

Edgar.Iglesias@uab.cat

Professor associat al Departament de Pedagogia Aplicada de l’UAB des de 2008. Actualment és membre de l’àrea tècnica de l’Associació Educativa Integral del Raval. Doctorat en Pedagogia l’any 2014 per l’UAB a través de la tesi doctoral: “L’educació intercultural a les organitzacions d’educació en el lleure de base comunitària”. Premi extraordinari de recerca per la tesi doctoral a l’UAB, 2016. Màster de recerca en Educació (UAB -2010). Diplomat en Treball Social (URL-1999), llicenciat en Antropologia Social i Cultural (UAB-2007).  Postgrau en intervenció amb persones d’origen estranger (URL-2000).  Compta amb més de 15 anys d’experiència en la intervenció socioeducativa i educació comunitària a diferents organitzacions. Ha estat Visiting Scholar a la Graduate School of Education de la Stanford University (Califòrnia – EEUU) i becat per la Consortium for Advanced Studies in Barcelona per a desenvolupar-hi una recerca educativa comunitària (2016).  Ha publicat recentment el llibre “Educación intercultural en el tiempo libre” (Ed. Popular,2015).

Actualment col.labora amb diferents equips educatius, federacions de lleure en l’àmbit de la formació intercultural i la inclusió, així com amb organitzacions culturals. Ha realitzat diferents conferències i tallers en l’àmbit de l’educació comunitària i la inclusió a jornades i congressos educatius a nivell nacional i internacional.

Entre les seves publicacions més recents destaquen:

  • Iglesias, E. (2017) Claves teórico - prácticas para el desarrollo de estratègies educatives de base comunitaria. Entornos y estrategias educativas para la inclusión social. En M. El Homrani, F. Peñafiel Martínez i A. Hernández Fernández (Coords.). Entornos y Estrategias Educativas para la Inclusión Social (pp.125-132). Granada, Espanya: Comares.
  • Iglesias, E. (2016).Educación intercultural en el tiempo libre. Bases y acción educativa en tiempos neoliberales. Madrid, Espanya: Editorial Popular.
  • Bosco, A. i Iglesias, E.(2016) E.DIM y XAFIR: Dos CoP en el ámbito educativo y social basadas en estrategias que promueven resultados exitosos. Aprendizaje situado y aprendizaje conectado: implicaciones para el trabajo (pp. 331- 343). Espanya: Wolters Kluwer.
  • Bosco, A i Iglesias,E. (2015). Comunidades de práctica en el ámbito educativo y social: Análisis de dos experiencias. Las Comunidades de Práctica Profesional. Creación, Desarrollo y Evaluación ( pp. 167 – 193). Espanya: Wolters Kluwer.
  • Iglesias, E.(2014). La formación en interculturalidad en el tiempo libre: panorámica y propuestas Revista Electrónica Interuniversitaria de formación del profesorado. 17 - 2, 167 - 182. Asociación Universitaria de Formación del Profesorado.
Campus d'excel·lència internacional U A B