Miquel Àngel Essomba Gelabert - Director

És investigador i professor, expert en l'educació intercultural, educació inclusiva i educació comunitària. Actualment és professor i investigador a la Universitat Autònoma de Barcelona, així com coordinador general de SIRIUS (European Policy Network on the education of children and young people with a migrant background) on forma mestres en la gestió de diversitat, inclusió i interculturalitat. També va ser el director del primer Màster en Educació Intercultural a Barcelona el 2007. Col·labora regularment amb institucions internacionals en la formació de mestres i la diversitat cultural.

Entre les seves publicacions destaquen:

  • Essomba, M. A., Tarrés, A. i Franco-Guillén, N. (2017) Migrant education: monitoring and assessment.  Policy Department B: Structural and Cohesion Policies, European Parliament, Brussels. http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2017/585903/IPOL_STU(2017)585903_EN.pdf
  • Pozos, K.V., Guardiola, J. i Essomba, M.A. (2015). Active social participation and empowerment of youth through social networks. EDULEARN15 Proceedings Book of the 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain: IATED. 6-8 July, 2015. ISBN: 978-84-606-8243-1 / ISSN: 2340-1117. Available at: http://library.iated.org/view/POZOSPEREZ2015ACT
  • Essomba, M.A. y Escarbajal, A. (Coords.). (2014). Monográfico Interculturalidad y atención educativa a la población inmigrada. Tendencias, modelos y experiencias. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado (REIFOP), 17 (2), 14 artículos.
  • Essomba, M. A. (2014). Diversity of contexts, unity of purposes: Preparing for successful school achievement by those children and youngsters in Europe from migrant backgrounds. Citizenship Teaching & Learning, 9 (2), 117–133.
  • Essomba, M.A. (2012). Inmigración, sociedad y educación en la UE. Hacia una política educativa de plena inclusión. Cultura y Educación: Revista de Teoría, Investigación y Práctica, 24 (2), 137-148.
  • Essomba, M.A. (2012). Inmigración e interculturalidad en la ciudad. Principios, ámbitos y condiciones para una acción comunitaria intercultural en perspectiva europea. Barcelona : Graó. ISBN 8499803970.
  • Essomba, M.A. (2010). Teacher Education for Diversity in Spain: Moving from Theory to Practice. En Educating Teachers for Diversity: Meeting the Challenge. Paris : OECD Publishing. ISBN 978-92-64-07972-4.
  • Gairín, J., Essomba, M.A., & Muntané, D. (2009). Vocational education and training VET teachers in Spain: approaches to the definition of qualifications and competences, Barcelona: Wolters Kluwer.
  • Essomba, M.A. (2008). La gestión de la diversidad cultural en la escuela. Barcelona: Graó. ISBN: 9788478278381.
  • Essomba, M.A. (2008). Procesos y dinámicas de construcción identitaria entre adolescentes inmigrados. Hacia una política educativa y cultural del reconocimiento. Revista de Educación, 346, 217-243.
  • Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas. Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Barcelona: Graó. ISBN: 8478274243.
  • Essomba, M.A. (2006). Quand le présent dépasse l’avenir. Dix ans de formation des enseignants à la diversité culturelle en Espagne. Revue des Hautes Études Pédagogiques, 4, 283-203.
  • Essomba, M.A. (2005). L’atenció a la diversitat a Catalunya. Debat educatiu. Vic: EUMO. ISBN: 849766115X.
  • International reports (collective authorship): Developing the conditions for Education for Citizenship in Higher Education, Institute of Policy Studies in Education. London Metropolitan University, 2008
Campus d'excel·lència internacional U A B