Taula Rodona SIRIUS Barcelona

Friday, 6 July 2018 (All day)
Seminaris

El passat divendres 6 de juliol de 2018 va tenir lloc la Taula Rodona SIRIUS 2.0 per al desenvolupament de Polítiques Educatives per a persones d'origen immigrant en el territori espanyol, a la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, organitzada pel grup d'investigació ERDISC-UAB, amb el suport de la XARXA SIRIUS (http://www.sirius-migrationeducation.org/).

    Entre els participants que van assistir, podem esmentar a representants polítics en immigració, legisladors, professionals de l'educació i la sociologia, entitats diverses i ONGs per al suport a les persones immigrants, investigadors en la temàtica, professorat de tots els nivells educatius, alumnes de grau en educació social, pedagogia i sociologia, representants de les famílies, sindicats, entre d'altres.

    Aquest esdeveniment a Barcelona va comptar amb la col·laboració del Sr. Oriol Amorós, Secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunyaquien, i qui també va moderar la taula principal amb els principals responsables polítics a Espanya, els que van debatre sobre els tres temes prioritaris a abordar a casa nostra:

    1. La participació de famílies immigrants en els centres educatius
       
    2. La formació del professorat en educació intercultural
       
    3. La participació dels joves migrants a l'educació no formal

    La conferència d'obertura va anar a càrrec de Miquel A. Essomba, comissari d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona, ​​qui va brindar un marc introductori reflexiu de les principals polítiques / prioritats de les reformes que s'han d'abordar a Espanya, destacant la rellevància de la co-construcció d'aquestes polítiques amb la diversitat d'agents en el nostre context per promoure un veritable canvi de dins cap a fora.

    Els moderadors de les taules específiques de treball d'aquestes tres prioritats van estar a càrrec de:

    1. Andrea Tusset. Membre de Junta Territorial BCN Ciutat i de la Junta General d'FaPaC
       
    2. Andrés Escarbajal. Professor Universitat de Múrcia / Especialista en Mediació Intercultural
       
    3. Edgar Iglesias. Professor Universitat Autònoma de Barcelona / Associació Educativa Integral del Raval
       

    Entre les principals preguntes que els participants van debatre i van respondre amb altres reflexions i propostes per a la creació i reforma de les polítiques educatives es troben:

    • Si acceptem que la participació de les famílies fomenta l'èxit educatiu i la legislació reflecteix això, per què és tan baixa la seva participació i especialment la de les famílies
    • ¿El marc legislatiu actual permet la participació de famílies d'origen immigrant a les institucions escolars
    • ¿Les polítiques educatives existents i els marcs curriculars per a la capacitació dels docents d'educació preescolar, primària i primària integren l'educació intercultural com un element bàsic de la formació docent?
    • Si bé la nostra legislació permet la participació dels joves en l'educació no formal, Per què la participació de joves immigrants a les diferents entitats i associacions de joves existents al territori espanyol és encara tan baixa?
    • ¿Les polítiques i estratègies educatives dels programes nacionals actuals són suficients i adequades per a promoure la participació dels joves, especialment els joves d'origen immigrant? Quines altres polítiques són urgents desenvolupar en aquest sentit?

    En breu farem difusió del reporti de conclusions i propostes al web de l'esdeveniment.

    Web: http://centresderecerca.uab.cat/erdisc/NRTBarcelona

    Fotos: http://centresderecerca.uab.cat/erdisc/FotosNRTBCN

     

    Campus d'excel·lència internacional U A B